Utrecht-crowdfunding is opgezet als eenmalig project om geld in te zamelen voor een project in Utrecht. Toen wij dit project eenmaal met succes voltooid hadden, hebben we besloten om de website iets aan te passen. Het project was rond, maar we kunnen ons goed voorstellen dat een vereniging of instelling graag meer middelen zou willen hebben om bepaalde projecten zelf te financieren. Wanneer dit niet met crowdfunding lukt, hoef je niet direct naar het online casino te gaan of te hopen op succes met online casino bonussen. Er zijn andere manieren waarop je alsnog geld binnen kunt halen, zeker wanneer je hier een goede bestemming voor hebt.
Zorg voor een groep met volgers
Een instelling of een specifiek doel heeft doorgaans snel fans, of mensen die het project volgen omdat zij het eens zijn met de doelstelling. Het behoud van een bepaald gebouw, het oprichten van een bepaald monument, of wellicht zelfs het opzetten van een bepaald feest op een bepaalde dag. Het zijn ideeën waar veel geld voor nodig is, maar waar ook veel mensen voor gemobiliseerd kunnen worden. Dat is handig, want hoe meer mensen je kunt vinden, hoe kleiner het bedrag per persoon is dat je nodig hebt om het door te kunnen laten gaan. Wanneer het project of de vereniging populair is, kan dit binnen de kortste keren klaar zijn.
Daarvoor kun een idee opzetten zoals Wikipedia ook deed. Je maakt een mooie website rond het idee of het project en maakt bovenaan de pagina een knop met de mogelijkheid om direct geld te doneren. Dit moet zo makkelijk mogelijk zijn, zodat mensen slechts een paar keer op de knop hoeven te klikken om geld te storten. Maak je het te moeilijk, dan kom je nergens.
Zorg voor bereik
Heb je een project dat belangrijk kan zijn voor de gemeente, of heel Nederland, zorg er dan voor dat je de media weet te bereiken. Dit kan gemakkelijk via de social media, maar je kunt ook contact opnemen met de krant of de radio. Wanneer zij interesse hebben, kun je binnen de kortste keren duizenden, al dan niet miljoenen mensen bereiken. Ideaal, want op die manier heb je inderdaad slechts een euro per persoon nodig om te kunnen starten. Wil je het via de social media doen, wees dan niet te bang om een paar euro uit te geven zodat je meer mensen kunt bereiken. Is de boodschap goed en sterk genoeg, dan zal het snel verder gedeeld worden.
Het lijkt op crowdfunding, maar omdat het niet de wat enge Engelse naam heeft, zullen mensen eerder instappen om bij te dragen. Dat is handig, want kun je snel starten met het idee dat je hebt zonder dat je hoeft te hopen op een jackpot bij het spelen van het online casino, of het krassen van krasloten totdat je eindelijk genoeg geld binnen hebt. Verwoord de boodschap goed, maak er een sterk verhaal van en zorg dat de wereld weet waar je mee bezig bent!